1.1 In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
a. Kantoormanager 2.0: De Kantoormanager BV, tevens h.o.d.n. NinePlus People, gevestigd te Urk aan Het Spijk 18a (8321 WT) met KVK-nummer 78403863, leverancier van de dienst(en) als genoemd in artikel 1.2;
b. Wederpartij: de natuurlijke- of rechtspersoon waarmee Kantoormanager 2.0 de overeenkomst heeft gesloten, dan wel degene die gebruik maakt van haar diensten.
c. Partijen: Kantoormanager 2.0 en Wederpartij gezamenlijk.
1.2 Dienst: de door Kantoormanager 2.0 te verlenen diensten,: hoofdzakelijk maar niet uitsluitend het beschikbaar stellen van (financieel) administratieve en secretariële diensten, het analyseren van vraagstukken, alsmede het in contact brengen van de wederpartij met derden (zoals andere dienstverleners).
1.3 Overeenkomst: de tussen Kantoormanager 2.0 en wederpartij aangegane overeenkomst waarop onderhavige algemene voorwaarden van toepassing zijn.
1.4 Algemene voorwaarden: onderhavige algemene voorwaarden van Kantoormanager 2.0.
3.1 Alle aanbiedingen gedaan door Kantoormanager 2.0, in welke vorm dan ook en gebaseerd op levering onder normale omstandigheden, zijn voor Kantoormanager 2.0 vrijblijvend, tenzij deze een termijn van aanvaarding bevatten.
3.2 Wederpartij is slechts aan de offerte gebonden indien de aanvaarding hiervan door wederpartij schriftelijk wordt bevestigd binnen de aangegeven termijn.
3.4 Kantoormanager 2.0 heeft het recht, zonder opgave van reden(en), wederpartij te weigeren.
5.1 Kantoormanager 2.0 zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren en is daarbij gerechtigd derden in te schakelen.
5.2 Wederpartij draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Kantoormanager 2.0 aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan wederpartij redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Kantoormanager 2.0 worden verstrekt. Bij niet-tijdige verstrekking van de gegevens is Kantoormanager 2.0 gerechtigd de uitvoering van haar dienstverlening op te schorten.
6.1 Kantoormanager 2.0 kan zorgdragen voor de telefonische bereikbaarheid van haar wederpartij (“klantenservice”), indien dat expliciet is overeengekomen. Deze telefonische bereikbaarheid geldt voor de periode van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 18.00 uur m.u.v. (nationale) feestdagen.
6.2 Storingen in het telefoonnet van de betrokken telecommunicatie maatschappij(en), uitval van de elektriciteit en andere storingen die buiten de macht van Kantoormanager 2.0 liggen, kunnen aan Kantoormanager 2.0 niet worden toegerekend.
6.3 Kantoormanager 2.0 zal benodigd onderhoud van vaste verbindingen buiten de periodes genoemd in lid 1 van dit artikel (laten) verrichten, behalve in het geval van storingen of uitval binnen de periodes genoemd in lid 1. Uitval of onbereikbaarheid van vaste verbindingen als gevolg van redelijkerwijs benodigd onderhoud kan niet aan Kantoormanager 2.0 worden toegerekend.
6.4 Kantoormanager 2.0 maakt desgewenst terugbelnotities voor wederpartij. Kantoormanager 2.0 kan niet aansprakelijk worden gehouden voor onjuiste informatie in deze terugbelnotities.
7.1 Wederpartij is gehouden Kantoormanager 2.0 onverwijld te informeren omtrent feiten en omstandigheden, van welke aard ook, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst van belang kunnen zijn.
7.2 Wederpartij staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de door of namens hem aan Kantoormanager 2.0 ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn.
8.1 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst aanpassen.
8.2 Afwijkingen van de overeenkomst, de algemene voorwaarden en eventuele aanvullende afspraken, toezeggingen of mededelingen gemaakt of gedaan door of namens Kantoormanager 2.0 zijn slechts geldig, indien en voor zover zij schriftelijk tussen Kantoormanager 2.0 en wederpartij zijn overeengekomen.
8.3 Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft zal Kantoormanager 2.0 de wederpartij hierover van tevoren inlichten.
9.1 Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst een vaste prijs afspreken voor de uit te voeren diensten.
9.2 Wanneer geen vaste prijs wordt afgesproken, zal de prijs worden vastgesteld op basis van de door Kantoormanager 2.0 werkelijk bestede uren tegen het door Kantoormanager 2.0 gehanteerde uurtarief.
9.3 De vergoeding voor de door Kantoormanager 2.0 te leveren dienst wordt bij het sluiten van de overeenkomst aan wederpartij kenbaar gemaakt.
9.4 De prijzen van Kantoormanager 2.0 kunnen jaarlijks gewijzigd worden. Van een verhoging wordt wederpartij tijdig op de hoogte gebracht.
Alle door Kantoormanager 2.0 in verband met de invordering van vorderingen op wederpartij te maken buitengerechtelijke- en gerechtelijke kosten komen voor rekening van wederpartij, waarbij de buitengerechtelijke kosten worden berekend naar rato van de te vorderen hoofdsom dan wel naar rato van de waarde van de anderszins van wederpartij te vorderen prestatie, op de wijze zoals hierna is aangegeven, met dien verstande dat deze minimaal € 150,-- zullen bedragen, alsmede met dien verstande dat Kantoormanager 2.0 te allen tijde gerechtigd is de werkelijk door haar gemaakte buitengerechtelijke kosten te vorderen, voor zover deze meer bedragen dan het op navolgende wijze berekende bedrag. De buitengerechtelijke kosten worden berekend over de te vorderen hoofdsom, dan wel over de waarde van de anderszins van wederpartij te vorderen prestatie, en wel als volgt:
over de eerste € 2.500,-- 15%
over het meerdere tot € 5.000,-- 10%
over het meerdere tot € 10.000,-- 5%
over het meerdere tot € 200.000,-- 1%
over het meerdere 0,5%
12.1 Klachten over de door Kantoormanager 2.0 verrichte werkzaamheden dienen door wederpartij binnen 8 dagen na ontdekking, maar uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan Kantoormanager 2.0. Klachten die te laat worden ingediend kunnen niet in behandeling worden genomen.
12.2 Een ingediende klacht ontheft wederpartij niet van zijn verplichtingen neergelegd in de overeenkomst en geeft wederpartij geen recht om zijn verplichtingen uit de overeenkomst op te schorten.
12.3 De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat Kantoormanager 2.0 in staat wordt gesteld zo adequaat mogelijk te reageren.
12.4 Indien een klacht gegrond is zal Kantoormanager 2.0 de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor wederpartij aantoonbaar betekenisloos is geworden. Dit laatste dient door wederpartij schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.
12.5 Indien het alsnog verrichten van de werkzaamheden niet meer mogelijk of betekenisloos is, kan een evenredig deel van het honorarium worden kwijtgescholden.
13.1 Elk der partijen garandeert dat alle van de andere partij ontvangen gegevens waarvan men weet of behoort te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven, tenzij een wettelijke plicht openbaarmaking van die gegevens gebiedt. De partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door één der partijen als zodanig zijn aangeduid.
13.2 Onder vertrouwelijke gegevens valt niet informatie die reeds openbaar was op het moment dat deze ter kennis kwam van de ontvangende partij of die naderhand openbaar is geworden of die de ontvangende partij van een derde heeft gekregen zonder dat daarbij een geheimhoudingsplicht is opgelegd, of deze derde daartoe verplicht was.
14.1 In het kader van haar dienstverlening zoals neergelegd in de overeenkomst verwerkt Kantoormanager 2.0 in opdracht van wederpartij persoonsgegevens die door wederpartij of een derde aan haar worden aangeleverd, waarbij Kantoormanager 2.0 als verwerker en wederpartij als verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de AVG worden aangemerkt.
14.2 Kantoormanager 2.0 en wederpartij houden zich bij de uitvoering van de verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst aan de geldende wet- en regelgeving ten aanzien van de verwerking van de persoonsgegevens zoals genoemd in lid 1 van dit artikel.
14.3 Kantoormanager 2.0 sluit met wederpartij een verwerkersovereenkomst zoals neergelegd in artikel 28 lid 3 AVG teneinde de rechten en verplichtingen over en weer in overeenstemming met de AVG vast te leggen. Deze verwerkersovereenkomst is, evenals onderhavige algemene voorwaarden, integraal van toepassing op de overeenkomst.
16.1 Kantoormanager 2.0 is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, wanneer zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
16.2 Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop wederpartij geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Kantoormanager 2.0 niet in staat is de verplichtingen na te komen.
16.3 Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
17.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor de duur zoals vermeld in die overeenkomst. De overeenkomst wordt vervolgens, zonder opzegging, steeds stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode.
17.2 De overeenkomst kan door wederpartij worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van drie (3) maanden, welke opzegging zonder redenen en motivering mag plaatsvinden. De opzegging van wederpartij is pas definitief wanneer deze door Kantoormanager 2.0 is bevestigd.
17.3 Indien één der partijen niet behoorlijk of niet binnen een gestelde termijn voldoet aan enige verplichting die uit de overeenkomst voortvloeit is de andere partij gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder dat de ontbindende partij schadeplichtig is.
17.4 In geval van ontbinding buiten de gevallen als bedoeld in artikel 10 lid 5, treedt het verzuim in nadat 14 dagen zijn verstreken, te rekenen vanaf het moment dat de wederpartij in gebreke is gesteld, en nakoming gedurende deze periode is uitgebleven.
18.1 Wederpartij zal gedurende de looptijd van de overeenkomst alsmede tot één jaar na beëindiging daarvan, op geen enkele wijze, behoudens nadat goed zakelijk overleg heeft plaatsgehad met Kantoormanager 2.0 en Kantoormanager 2.0 schriftelijk hiermee heeft ingestemd, medewerkers van Kantoormanager 2.0 in dienst nemen, dan wel anderszins, direct of indirect, voor zich laten werken.
19.1 Op alle overeenkomsten tussen Kantoormanager 2.0 en wederpartij waarop deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk van toepassing zijn, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
19.2 Alle geschillen die verband houden met de overeenkomst waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn worden bij uitsluiting van iedere andere rechter in eerste instantie beslecht door de bevoegde rechter van de rechtbank binnen wiens arrondissement Kantoormanager 2.0 gevestigd is, onverminderd het recht van Kantoormanager 2.0 om wederpartij volgens de gewone regels van het recht bevoegde rechter te dagen.